DL-API-Waterdata (Rijkswaterstaat)

@hyperman

wat is uw catalogus verzoek ?

Het catalogusverzoek komt rechtstreeks uit jullie handleiding en vraagt in essentie alles op:

{“CatalogusFilter”:{
“Compartimenten”:true, “Grootheden”:true, “Parameters”:true, “Eenheden”:true,
“Hoedanigheden”:true, “Typeringen”:true, “WaardeBewerkingsMethoden”:true,
“BioTaxon”:true, “Organen”:true,
“ProcesTypes”: true} }

UPDATE: Bovenstaande klopt niet, ik zoek op

Uit het antwoord kies ik dan een whitelist van meetstations langs de westerschelde, en daar zit geen enkele biota in. Mijn vraag aan jullie is dus: Hebben jullie voor een meetstation biota gegevens, dan voeg ik dat toe aan mijn whitelist als testgeval. Gezien het een test is, hoeft dat niet aan de Westerschelde te liggen.

Een volledig voorbeeld:

Eerst de volledige catalogus opvragen, cfr jullie handleiding:

curl -X POST -H "X-API-KEY: VlizScheldeMonitor" -H "Content-Type: application/json" -d "{\"CatalogusFilter\": {\"Compartimenten\":true, \"Grootheden\":true,\"Parameters\":true,\"Eenheden\":true,\"Hoedanigheden\":true,\"Typeringen\":true,\"WaardeBewerkingsMethoden\":true,\"BioTaxon\":true,\"Organen\":true,\"ProcesTypes\":true}}"  "https://waterwebservices.beta.rijkswaterstaat.nl/test/METADATASERVICES/OphalenCatalogus" -o OphalenCatalogus.txt

Daarna zie ik dat het veld BioTaxon er wel is:

cat OphalenCatalogus.txt |jq ".AquoMetadataLijst[].BioTaxon|select(.Code =\"NVT\")"|head

maar het is altijd NVT:

cat OphalenCatalogus.txt |jq ".AquoMetadataLijst[].BioTaxon|select(.Code !=\"NVT\")"|head

Bijgevolg zoek ik een vollediger voorbeeld

Beste hyperman, hieronder een catalogus verzoek welke de volledige catalogus ophaalt:

curl -X POST -H “X-API-KEY: VlizScheldeMonitor” -H “Content-Type: application/json” -d “{"CatalogusFilter": {"BemonsteringsApparaten":true,"BemonsteringsMethoden":true,"BemonsteringsSoorten":true,"BioTaxon":true,"BioTaxonType":true,"Compartimenten":true,"Eenheden":true,"Groeperingen":true,"Grootheden":true,"Hoedanigheden":true,"MeetApparaten":true,"Organen":true,"Parameters":true,"Typeringen":true,"Groeperingen":true,"WaardeBepalingsmethoden":true,"WaardeBepalingstechnieken":true,"WaardeBewerkingsmethoden":true,"ProcesTypes":true}}” “https://waterwebservices.beta.rijkswaterstaat.nl/test/METADATASERVICES/OphalenCatalogus” -o OphalenCatalogus2.txt

Er is geen BioTaxon geladen in de test set.

OK, jammer maar duidelijk. Bedankt.

hoi,

ik zou graag de watertemperatuur van een plaats opvragen die op jullie website bekent is, maar hij zegt elke keer dat er niets beschikbaar is, kan dit opgelost worden? (dit geld ook voor de voorbeelden vlissingen en hoek van holland, zoals beschreven in jullie uitleg die jullie geven op de website)

Er zit een fout in de catalogus functie waardoor de catalogus op dit moment voor bijna alle locaties aangeeft dat er data beschikbaar is. Dit is niet altijd het geval. Wij zijn hiervan op de hoogte en werken zo snel mogelijk aan een oplossing.