Open DONderdag 27 juni

Developer.overheid.nl (DON) en Code for NL organiseren samen Open DONderdag. Elke laatste donderdag van de maand organiseren we een open samenwerkdag voor developers en designers die samen werken aan de digitale overheid.

Op deze samenwerkdag is er voldoende ruimte om gedurende de dag je normale kantoorwerkzaamheden bij ons op Dev.loer te komen doen. Er zijn grote schermen aanwezig waarop je kunt werken.

Deze bijeenkomst is bedoeld voor jou als:

  • Je het leuk vindt om van andere mensen/ organisaties te leren
  • Je behoefte hebt om contacten te leggen met andere organisaties
  • Je ideeĆ«n hebt die je wilt toetsen/ met anderen in elkaar wilt hacken

Over

:round_pushpin: Dev.loer: Catharijnesingel 55, 3155 GD Utrecht.
:memo: Inschrijven doe je door onder dit artikel een berichtje achter te laten.
:computer: Gezellig samen hacken.
:date: Donderdag 27 juni

Agenda

09:00 - Inloop
10:00 - Plenaire opening met @jgroenen / @tomootes (met open call ideeƫn/eventueel werkgroepjes)
16:00 - Wrap up, eventueel presentaties
16:45 - Borrel (gratis)

Doel

Het doel van de Open DONderdag is het creƫren van samenwerkingsverbanden tussen developers in de publieke sector. Tijdens de samenwerkdag willen we met jullie verkennen welke tutorials en tools er nog missen op developer.overheid.nl.

Daarnaast vinden we het ook gewoon heel leuk om met gelijkgestemden te hacken en ideeƫn aan elkaar te toetsen.

Inschrijven

Schrijf je in door hieronder een berichtje achter te laten.

1 like

Yes leuk, ik ben er waarschijnlijk bij :ok_hand::wink::+1:

Kan er helaas niet bij zijn. Volgende keer :slight_smile:

Leuk! Kan ik ook later/korter aanhaken?

Ha Sicco! Welkom op ons forum :wink: Zeker, je kan ook gewoon een dagdeel of een paar uurtjes langskomen

1 like

Ik ben graag aanwezig donderdag 27-6 en ben dan beschikbaar om ideeƫn voor te leggen over het Gemeentelijk Gegevenswoordenboek. Samen met Hein Corstens werk ik daar al een tijdje aan en nu wil ik - in deze informele setting - onderzoeken of we dit als Open Source tool gezamenlijk verder kunnen ontwikkelen. En dat samen met gemeenten, na de zomer.

Sommige van jullie weten al iets van het ontwikkeltraject, waarover we vorig jaar geregeld publiceerden op de Pleio-CommonGround site, zie Common Ground en de andere blogs.

Inmiddels spreken we vooral over een ā€˜ontologiemanagerā€™ die we zien als het hart van de benodigde toepassingen. Zie bijgaand componentenmodel voor een eerste indruk.

Graag vertel ik er meer over en ook over de gehele context, net waar jullie belangstelling naar uitgaat. Dat betreft o.a.:

  • het concept, de samenhangende visie
  • integratie met allerlei lopende ontwikkelingen zoals Common Ground, GEMMA/NORA, Federatief Datastelsel, MIM, SBB, GGM, etc)
  • ons idee van het universele gegevensmodel voor een ontologie
  • ideeĆ«n over het ā€˜open-source-ecosysteemā€™, om op grotere schaal generiek bruikbare software te ontwikkelen voor > 300 gemeenten
  • en voor de liefhebber wat theoretische grondslagen (ontologie, systeemleer, complexiteitsreductie)

Graag tot donderdag!

1 like

Het lukt me jammer genoeg niet om er vandaag bij te zijn. Hopelijk volgende maand wel!

Ha @sicco. Zou gezellig zijn als je er volgende keer bij bent! De volgende editie is weer in augustus omdat we in juli zomerstop hebben: Open DONderdag 29 augustus