Developer.overheid.nl (DON) en Code for NL organiseren samen Open DONderdag. Elke laatste donderdag van de maand organiseren we een open samenwerkdag voor developers en designers die samen werken aan de digitale overheid.
Op deze samenwerkdag is er voldoende ruimte om gedurende de dag je normale kantoorwerkzaamheden bij ons op Dev.loer te komen doen. Er zijn grote schermen aanwezig waarop je kunt werken.
Deze bijeenkomst is bedoeld voor jou als:
Je het leuk vindt om van andere mensen/ organisaties te leren
Je behoefte hebt om contacten te leggen met andere organisaties
Je ideeën hebt die je wilt toetsen/ met anderen in elkaar wilt hacken
Over
Dev.loer: Catharijnesingel 55, 3155 GD Utrecht.
Inschrijven doe je door onder dit artikel een berichtje achter te laten.
Gezellig samen hacken.
Donderdag 27 juni
Het doel van de Open DONderdag is het creëren van samenwerkingsverbanden tussen developers in de publieke sector. Tijdens de samenwerkdag willen we met jullie verkennen welke tutorials en tools er nog missen op developer.overheid.nl.
Daarnaast vinden we het ook gewoon heel leuk om met gelijkgestemden te hacken en ideeën aan elkaar te toetsen.
Inschrijven
Schrijf je in door hieronder een berichtje achter te laten.
Ik ben graag aanwezig donderdag 27-6 en ben dan beschikbaar om ideeën voor te leggen over het Gemeentelijk Gegevenswoordenboek. Samen met Hein Corstens werk ik daar al een tijdje aan en nu wil ik - in deze informele setting - onderzoeken of we dit als Open Source tool gezamenlijk verder kunnen ontwikkelen. En dat samen met gemeenten, na de zomer.
Sommige van jullie weten al iets van het ontwikkeltraject, waarover we vorig jaar geregeld publiceerden op de Pleio-CommonGround site, zie Common Ground en de andere blogs.
Inmiddels spreken we vooral over een ‘ontologiemanager’ die we zien als het hart van de benodigde toepassingen. Zie bijgaand componentenmodel voor een eerste indruk.
Ha @sicco. Zou gezellig zijn als je er volgende keer bij bent! De volgende editie is weer in augustus omdat we in juli zomerstop hebben: Open DONderdag 29 augustus